Een aantal weken geleden liep ik bij V&D over de boekenafdeling. Er lagen stapels boeken voor fijne prijsjes waardoor ik natuurlijk even moest kijken. Gelukkig maar, want zodoende heb ik de boeken van schrijfster Paige Toon leren kennen. Haar boek "Go, Johnny, go" (vertaald uit het Engels "Johnny be good" nam ik voor €5 mee naar huis. Het boek las heerlijk weg en was een luchtige afleiding van zware studieteksten (ik had het boek tijdens mijn scriptieperiode meegenomen naar de universiteitsbibliotheek zodat ik in mijn pauze kon lezen. Ik werkte in de vakantie door dus waren er geen studiegenootjes aanwezig). Vaak moest ik moeite doen om het boek weg te leggen. Benieuwd waarom ik zo enthousiast was? Lees dan verder…


 

In "Go, Johnny, go" volgen we het verhaal van Meg, die als persoonlijk assistent gaat werken van de wereldberoemde rockster Johnny Jefferson. Ze verhuist vanuit Engeland naar Los Angeles en trekt bij Johnny in. De goede jeugdvriend van Johnny, Christian, is schrijver en werkt aan de biografie van Johnny en werkt dezelfde ruimte als Meg. Johnny's leven is losbandig en onvoorspelbaar. Meg gaat mee naar premières, hippe feesten en evenementen. Johnny's losbandige gedrag maakt Meg's baan als persoonlijk assistent er niet makkelijker op. Ook Christian ziet Johnny terugglijden in oud gedrag van drugs- en alcoholgebruik. Maar hoe kunnen Meg en Christian ingrijpen en zorgen dat Johnny zijn leven weer op de rails krijgt? En wat als als Meg gevoelens krijgt voor beide mannen?


Achterflap




Dat ga ik natuurlijk niet verklappen, dat moet je zelf lezen ;). Het boek heeft ongeveer 400 pagina's, maar laat je daardoor niet afschrikken, want het boek leest heerlijk snel weg. En voor degenen die zich, net als ik, op razend tempo door dit boek heen hebben gelezen… er is een tweede deel ;) Hierover zal de volgende boekreview gaan. Deze kan wat spoilers bevatten, dus ik waarschuw je maar alvast ;)


Een ideale manier om een herfstachtige dag door te brengen...
 

Als jullie het boek ook hebben gelezen, wat vonden jullie ervan?

Liefs,
Nine


PS. "Go Johnny, Go!" is een vertaling van het oorspronkelijke "Johnny Be Good", beide zijn te bestellen bij winkels zoals Bol.com (Nederlands, Engels) en bij V&D (5 euro).