Kennen jullie GoodReads? Hét sociale netwerkplatform voor boekenliefhebbers! Ik houd echt van die site. Je geeft aan welke boeken je hebt gelezen en je krijgt automatisch aanbevelingen, je kan zien wat je vrienden lezen, aangeven op welke bladzijde (of percentage als je op een e-reader leest) je bent, en - misschien nog wel het leukste - je kan jezelf een doel stellen.


Ik heb mezelf een doel gesteld: 25 boeken lezen in een jaar. Veel mensen kiezen ervoor om er 50 te lezen, maar omdat ik hooogstwaarchijnlijk dit jaar afstudeer, leek me dat onhaalbaar. Dan maar 25 boeken ;). Op het moment heb ik er 13 gelezen. Gistere was ik nog "on track" met mijn challenge, maar vandaag loop ik één boek achter. Benieuwd welke boeken ik al heb gelezen? Vandaag laat ik je de eerste 5 zien.

Anna and the French Kiss - Stephanie Perkins

Anna gaat naar een chique boarding school in Parijs. Ze voelt zich eenzaam, maar vindt gezelschap in de vele bioscopen die Parijs rijk is. Al snel krijgt ze een hecht groepje vrienden met wie ze omgaat. Alles lijkt koek en ei, maar toch gebeuren er heftige dingen. Ik vond het een leuk boek om te lezen, maar af en toe een klein beetje ongeloofwaardig. Maar ach, het is een leuke, luchtige summer read.

Any other night - Anne Pfeffer

Ryan en Michael zijn beste vrienden. Ryan heeft een oogje op Emily. Wanneer Ryan op een feestje eindelijk de kans krijgt om alleen te zijn met Emily, gebeurt er een ongeluk met Michael. Ryan voelt zich verantwoordelijk voor zijn beste vriend, te meer omdat hij Michael alleen heeft gelaten om alleen te kunnen zijn met Emily. Het klinkt allemaal heel teenage drama-achtig, maar ik vond het een goed boek. Het was goed geschreven en ging moeilijke thema's niet uit de weg.
Girls love Travis Walker - Anne Pfeffer

Travis Walker is een player, maar heeft het thuis moeilijk. Hij zorgt voor zijn zieke moeder en probeert de eindjes aan elkaar te knopen. Wanneer hij gaat werken in een daklozenopvang lijkt daar verandering in te komen.






The Wedding Cake Girl - Anne Pfeffer

Soms, als ik een boek van een auteur leuk vind, lees ik in een keer alle boeken van deze auteur. Zo ook bij Anne Pfeffer. Ik vond dit boek helaas wel de minste, maar het was alsnog een goed boek. De hoofdpersoon, Alexandra, woont op een klein eiland in de Verenigde Staten en helpt haar moeder, die een bruidstaartenbakkerij runt. Alexandra zou liever duiken. Wanneer zij op een dag een duiker redt die vast is komen te zitten in netten, staat ze ineens volop in de belangstelling.


 

The Happiness Project - Gretchen Rubin

Een memoir waarin de auteur een jaar lang activiteiten onderneemt om te onderzoeken waar ze gelukkig van wordt. Leuk boek, vlot geschreven en