Ik vind het altijd superleuk om stashes te zien van anderen. Het maakt niet uit wat het is: cosmetica, washi-tape, kettinkjes... Nou ok, postzegels doen me niet heel veel - maar ieder z'n hobby. Vandaag ga ik jullie mijn cosmeticastash laten zien. Wees gewaarschuwd - er zijn een hoop foto's!
Mijn stash is niet supergroot, maar ook niet klein. Eigenlijk precies goed: genoeg om een aantal producten te kiezen, maar niet zo groot dat je hele kasten nodig hebt (ik heb een klein huis!) en eigenlijk niet weet wat je hebt. Tevreden, dus!

 
Globaa overzichtje van wat er in mijn stash zit. Kennen jullie het ééndagsvliegmerk "MNY" nog? Ik geloof dat het al na een paar maanden weer uit de handel is gehaald.


 
Dit zijn de donkerrode en paarse tinten nagellak die ik heb. Zoals je ziet: veel budgetproducten. Ik vind de donkerrode kleur van NYC echt heel mooi. 

 
Van paars gaan we over naar blauw en groen. De hologramnagellak van Essence was eigenlijk een teleurstelling. Hij is heel waterig en er komt dus weinig kleur vanaf. Ik geloof dat deze een keer in een limited edition zat.

 
Dat kleine flesje van Essence is werkelijk de mooiste nagellak die er bestaat en die ik in bezit heb. Hij is zeegroen met blauw en mooie glitters. Helaas is hij niet meer te krijgen en dus koester ik dit flesje. De H&M-nagellak aan de linkerkant vond ik er op lijken (min de glitters). Deze heb ik in Noorwegen gekocht voor de trouwerij van mijn zus. Mijn jurk had precies dezelfde kleur, dus het was echt een goede match!

 
Ah, mintgroen en pastelroze.. kan het beter? Bijna niet (op dat ene Essence-nagellakje na dan ;)). Het miniflesje heb ik een keer bij Etos gekregen als onderdeel van een speciale actie. Het flesje van Sally Hansen heb ik in Amerika gekocht toen ik een drieweekse summer school deed in Boston. Er komt niet echt veel kleur vanaf (het is voor een French manicure) maar toch bewaar ik 'm omdat hij me aan Boston doet denken. Ik weet nog dat ik daar de CVS (drogisterij) binnenkwam en mezelf in moest houden. Ik mocht van mezelf één nagellak kopen, en het werd deze.

 
Het flesje lichtroze nagellak is van Essie. Het is het enige Essie-nagellakje dat ik bezit. Hij zat een keer in een Glossybox en ik was er enorm blij mee. Helaas geeft ook deze weinig kleur af. Toch is hij mooi voor een subtiel kleurtje. Ik ben nog steeds erg blij met deze Essie. Ik vind 9 euro voor een nagellak best duur, dus koop ik ze zelf nooit. Toen hij in de Glossybox zat, vond ik het dus echt super. Daarnaast zie je wat nagelverzorging van Hema. Als laatste een mini-nagellak van Etos in het wit. Ook deze kreeg ik een keer bij de kassa. Het wordt ook nog wel eens voor Tipp-Ex aangezien (kennen jullie dat nog?). 

 
De matte topcoat vind ik echt heel erg leuk, maar vaak vind ik het stiekem zonde om hem over mijn nagellak heen te doen als de kleurlaag net zo mooi streeploos is opgedroogd. Wanneer de nagellak niet zo mooi opdroogt, breng ik vaak een topcoat erover aan zoals deze van Essence. Dan zie je niet zo goed dat je per ongeluk net te vroeg aan je haar hebt gezeten en er nu een streep in je lak zit. De Hard as Nails van Sally Hansen heb ik stiekem nog nooit gebruikt. Ook deze mini's van Etos kreeg ik bij de kassa.

 
Zoals ik al zei - de blauwe maandag van MNY. Ik heb een halfjaar in Zweden gewoond en het assortiment van MNY was daar enorm. Ik heb vijf mono-oogschaduws gekocht die ik mooi bij elkaar vind passen. Helaas geeft een aantal vrij weinig pigment af, waardoor je de kleur niet goed ziet. Het felroze duo-doosje komt van Hema en gebruik ik stiekem nooit. Ik zag een keer een reclame van MAC met zulke kleuren en wilde die look namaken. Hij was alleen zo extreem dat hij niet voor daglicht vatbaar is. De donkerpaarse oogschaduwmono is van Etos en is echt heel mooi. Wel weinig pigment dus je moet 'm goed opbouwen. Het doosje met zilveren glitterpoeder is van Gosh en heb ik gebruikt tijdens een serie zelportretten. Daarnaast staat een potje met los pigmentpoeder van Make-Up Store dat ik in Zweden kocht. Het is de kleur "Champagne". Echt een hele mooie kleur. Daarnaast zie je de gel liner van Make Up Store die ik in 'mijn stadje' kocht: Lund. Ik was zo blij met mijn Make-Up Store-producten omdat de winkel toen nog niet in Nederland te vinden was. Het voelde dus echt uniek om met deze spulletjes thuis te komen.

 
Mijn MAC Paint Pots. Links zie je Bare Study en rechts (uitgedroogd, used en abused) Painterly. Painterly was het eerste product dat ik van MAC kocht. Ik heb hem nu bijna 4 jaar en gebruik hem bijna elke dag. Ik weet dat cosmetica kan bederven, maar ik vind het zonde om een potje weg te gooien waar nog zoveel product in zit. Soms doe ik een beetje alcohol op een wattenstaafje en zorg ik dat het product weer gelijkmatig verdeeld is zodat je die uitgedroogde rand niet ziet. 

 
Mijn MAC oogschaduws! Van links naar rechts: All that glitters, Naked Lunch, Expensive Pink en Shale. Expensive Pink ziet er - net als Painterly - nogal used en abused uit. Dit was, samen met Painterly, het eerste product dat ik van MAC kocht. Ik had 'm net en toen ging ik op vakantie naar Stockholm. In het hotel liet ik hem per ongeluk vallen in de wasbak. De hele pan was stuk. Toen ik weer thuiskwam heb ik de boel met alcohol proberen te redden. Uiteindelijk heb ik nog heel veel product overgehouden, phew!

 
Een ander merk dat ik in Zweden heb leren kennen is IsaDora. Het wordt verkocht bij H&M, Lindex, en drogisterijen. Het is vergelijkbaar met L'Oreal. Dit palette heeft supermooie, warme kleuren. Helaas is de groene kleur wat vreemd op je gezicht. Bij mij leek het net alsof mijn ogen beschimmeld waren, geen heel charmant gezicht.

 
In het kader van 'mooi roze is niet lelijk': roze en paars in een palette, ook van IsaDora. En je ziet mij en mijn telefoon in het spiegeltje, haha. Hallo!

 
Mooie kleuren voor een neutrale ooglook, maar ook hier is de groene kleur een beetje vreemd wanneer je 'm op je ogen aanbrengt.

 
Het TooFaced Natural Eye Palette: eye candy op elke beautyblog. Ook ik hem 'm in bezit. Helaas geven Silk Teddy en Nude Beach enorm veel fallout dus gebruik ik die vrijwel niet. En kijk... bij Heaven heb ik al een flinke pan geraakt :D. Mijn alledaagse makeuplook bestaat uit één van de paint pots als oogschaduwbasis, All that glitters of Expensive Pink op het bewegend ooglid, Sexpresso in de arcadeboog en Heaven als highlighter op het wenkbrauwbot en in de binnenste ooghoek, afgemaakt met een laagje mascara. Heel neutraal, maar ik kan 'm inmiddels binnen 5 minuten aanbrengen.


 
Lipproducten: ik ben geen fan. Toegegeven, ik kan niet zonder Labello, maar als er iets anders op mijn lippen zit, vind ik dat niet fijn. Het geeft af op glazen en vervaagt gedurende de dag. En - als ik mijn Yes-agenda (kennen jullie dat blad nog? Ik voel me oud) van het jaar 2001 (maar het kan ook makkelijk 2002 of 2003 zijn geweest) mag geloven - eten vrouwen gedurende hun leven maar liefst 6 kilo aan lipstick. Brr, het idee! De lipgloss van Gosh heeft een verrassingsaspect: een lampje en een spiegeltje aan de zijkant van de verpakking. Deze kocht ik op de dag dat mijn zus ging trouwen. Ik had mijn makeup al aangebracht, mijn haar laten doen bij de kapper (ik was getuige, dus ik moest er goed uitzien ;)) en er miste iets: iets op mijn lippen. Ik ben in Oslo naar de eerste de beste drogisterij gerend (maar niet te hard - mijn haar mocht niet in de war raken want daar had de Noorse kapster nou net een uur haar best op gedaan) om nog wat te kopen. Ik griste deze van Gosh van de plank, rekende snel af en hees toen mijn zus in haar trouwjurk. Vlak voor de ceremonie begon, deed ik de lipgloss op en zag ik het spiegeltje en het lampje. Ik zat al helemaal klaar in de getuigenstoel, vlak voordat mijn zus zou binnenkomen. Anderen zagen dat ik in de weer was met die lipgloss en waren erg geamuseerd door het lampje. Ik kreeg ineens alle aandacht en mensen vroegen waar ik 'm had gekocht. Erg onverwachts, haha. Toen kwam mijn zus binnen en ging alle aandacht naar haar: zoals het hoort - alle aandacht voor de bruid.

 
Op deze foto is alles van Hema. De Cover-up-stick gebruik ik bijna nooit omdat hij niet de juiste tint heeft voor mijn huid. De foundation vind ik wel heel erg fijn. Zoals je ziet heb ik daar dan ook al een flinke deuk in gemaakt. De blush zag ik op Schiphol en nam ik meteen mee: mijn eerste blush. Het is een heel lief, zacht en subtiel kleurtje. Echt een aanrader (ik denk dat hij nog te krijgen is, want ik heb 'm drie weken geleden gekocht).

 
Overzicht van de verschillende producten. 

 
Je kan smeren wat je wil, maar sommige zaken moeten met grover geschut worden aangepakt. Het nagelschaartje gebruik ik om mijn nagels te knippen, de wimperkruller, pincet, twee comedonedrukkers (ik vraag me af waarom ik er twee heb, maar soms raak je iets kwijt - vervang je het - en vind je het eerste product ergens terug waarvan je zeker weet dat je het daar nóóit hebt neergelegd), een wenkbrauwborsteltje en -kammetje en een wenkbrauwborsteltje. 

 
Vanaf het wenkbrauwborsteltje van de vorige foto: van links naar rechts: gellinerkwast (schuin afgesneden) van de Hema, oogschaduwkwast (Hema), blending kwast (Hema), oogschaduwkwast (Gosh), oogschaduwkwast (Hema). Kohlpotlood (Zoeva), Master Precise vloeibare eyelinerpen (L'Oreal), kohlpotlood (L'Oreal), kohlpotlood (MAC), kohlpotlood (Hema) en als laatste mascara van Hema. 


Zoals je leest, koop ik veel producten in een 'noodsituatie': de blush op Schiphol, de lipgloss in Oslo... Misschien heb ik daarom zoveel producten, hmm... Nouja, gelukkig past het nog ;)

 

Wat hebben jullie allemaal in je stash zitten? 

Liefs,
Nine

PS: zien jullie de referentie? ;)
 
Toen ik de spullen klaarlegde om te fotograferen kreeg ik spontaan dit nummer in mijn hoofd :p