Op verschillende blogs heb ik het al voorbij zien komen: potjes met daarin nagellakremover en een sponsje, waardoor nagellak heel makkelijk te - eh - removeren is. Ook heb ik deze removers regelmatig in de winkel zien staan en stond ik op het punt er één te kopen, maar toch was er iets dat me steeds tegenhield. 5 tot 10 euro voor een paar milliliter nagellakremover en een sponsje vond ik toch wel veel geld, daarvoor poets ik wel wat langer. Nu klinkt het meteen alsof ik heel gierig en zuunig (denk hier meteen een zuur gezicht bij) ben, maar laten we het onderwerp eens nader bestuderen. 

Nine's Vergelijkend Warenonderzoek: Potje of putje?

 
Dit soort potjes is in de drogisterij veel te zien. Het lijkt zo makkelijk en snel, geen gedoe met watjes en omvallende flesjes. Zeker voor klunzen zoals ik lijkt het de ideale oplossing. Eerst kwamen duurdere merken met zulke flesjes, maar inmiddels zijn ze ook in de drogist te zien en hebben warenhuizen ze ook in hun assortiment opgenomen. Op veel blogs heb ik al gelezen dat meiden dit fijn vinden omdat het zo'n goed budget-proof product is. Maar is dit wel zo?

Dit vraagt om Nine's Vergelijkend Warenonderzoek (zoals ik het zelf graag noem). Ik ging naar de stad en besloot 4 verschillende nagellakremoverpotjes (hallo, is het mijn beurt al bij WordFeud?) te vergelijken.

 

Omdat elk merk en elke winkel verschillende hoeveelheden verkoopt, heb ik besloten om alle producten qua prijs en hoeveelheid om te rekenen naar 100 ml om een goede, eerlijke vergelijking te maken. Voor nagellakremovers in een potje kom ik op het volgende uit:


Merk
Prijs
Hoeveelheid
Prijs per 100ml
Bourjois
€7,99
75
€10,65
Essence
€2,49
50
€4,09
Hema
€4,50
50
€6
Kruidvat
€4,95
75
€9,90

Da's toch wel even schrikken. Ik vind de prijsverschillen ook heel groot. Maar het is dus best duur om snel het kleurtje van je nagels af te krijgen. Maarja, gemak dient de mens, dus ja, daar heb je dan wel wat voor over. Of toch niet? Ik heb ook even gekeken naar wat removers in een fles kosten, en heb daar dezelfde vergelijking van gemaakt (de 'gewone' remover van Bourjois kon ik niet vinden, maar ik weet ook niet of die hier verkocht worden):

-->
Merk
Prijs
Hoeveelheid
Prijs per 100ml
Bourjois
-
-
-
Essence
€1,29
150
€0,86
Hema
€0,95
125
€0,76
Kruidvat
€0,90
125
€0,72

Ok en de kosten voor wattenschijfjes: ongeveer 0,75 voor 80 (er van uitgaande dat je een watje per hand nodig hebt kun je hier 40 keer nagellak mee van je vingers krijgen.

Toen ik de berekeningen maakte voor deze vergelijking, schrok ik toch wel van het enorme verschil in prijs tussen de verschillende soorten removers. Maar, zoals ik eerder al zei: gemak dient de mens. Maar moeten we daar dan bijna het 8-voudige voor betalen? En als het op is, gooien we het potje weg en kopen we een nieuwe. Dat moet anders kunnen. Hoe? Dat zie je morgen ;)

Liefs,
Nine.

PS: Het doel van deze blogpost is absoluut niet om bedrijven en merken voor het blok te zetten of ze zwart te maken. Dit onderzoekje heb ik vanuit eigen interesse gedaan. Ik heb hiermee gepoogd om lezeressen zich bewust te laten worden van de uitspraken en trends op cosmeticagebied. Ik ben me bewust van mijn kritische houding ten opzichte van de producten en merken. Het is niet mijn intentie om bedrijven en/of merken hiermee te beschadigen.