Een poosje geleden vertelde ik jullie over mijn 10km-loop in Rotterdam. Mijn voorbereiding was best goed, alleen ben ik een week vantevoren gestopt met lopen. Domdomdom. Ik kwam mezelf hard tegen tijdens die run. Zo zei mijn app dat ik al bij de finish was, terwijl ik echt nog 1,3 kilometer te gaan had. Ik was kapot! Dit zou me niet nog een keer gebeuren. Om beter te kunnen trainen, besloot ik een hardloophorloge aan te schaffen...

Dit is 'm dan! Mijn Garmin Forerunner 110. Het is een grijs horloge met een felroze streep (daar zijn we natuurlijk vrouw voor :p). Ik kocht hem via Coolblue (dit is geen reclame, maar omdat hij niet goed te krijgen is in de gewone sportzaken, heb ik gekeken naar online shops).

Ik had al langer over zo'n horloge nagedacht (eigenlijk al vanaf het moment dat ik me inschreef voor de 10km-loop), maar ik vond het steeds te duur om er ook daadwerkelijk één te kopen. Natuurlijk zijn er instapmodellen die wat goedkoper zijn, maar ik dacht "als het me dan goed bevalt, en ik meer functies wil, ben ik weer duurder uit omdat ik dan allemaal accessoires moet kopen".

 
De eerste run met mijn hartslagmeter mocht eigenlijk geen naam hebben. Ik was voortdurend aan het kijken op mijn horloge. Ik weet nog dat ik vroeger als kind gefascineerd was door de kilometerteller op mijn fiets, en dat ik als gevolg daarvan vele ontmoetingen heb gehad met de weg, bomen en zelfs een berg grind. Dat moest ik nu zien te voorkomen. Maar hij is zo mooi en ik wil steeds kijken naar alle functies! Haha..

 
Nu train ik vaker met mijn horloge en kan ik alles heel nauwkeurig bijhouden. Er zit GPS op, en daarmee kan je via het online programma (Garmin Connect, waar je je hardloopresultaten naar uploadt) je eigen koers vaststellen om zo je tijden te verbeteren en doelen te stellen. Hoe cool is dat! 
 
En je kan je eigen records bijhouden! Zoals ik al zei: ik was meer bezig met het bewonderen van mijn horloge (ok, en de omgeving, want het was zulk heerlijk weer buiten en het zag er zo mooi uit in de natuur) dan mijn hardlooptijd. Dat is niet erg, want hardlopen gaat natuurlijk niet alleen over tijden en snelheid, maar ook over genieten. Dus als het halverwege ergens mooi is: geniet ervan!

 
Een andere, hele toffe optie in het programma is dat je je eigen hardloopschema kan kiezen.  Daar kwam ik pas net achter, maar wow, wat tof!

 
Een ronduit slechte tijd, maar je leeft maar één keer, dus geniet van het mooie uitzicht! Toch wel jammer dat ik 699 calorieën heb verbrand en niet 700. Om het goed te maken heb ik 2 keer gesprongen. Want dat helpt vast... :p

Liefs,
Nine.