Ik vind het altijd superleuk om naar "What's in my bag?"-filmpjes of -foto's te kijken. Hoewel bijna iedereen een aantal vaste spullen bij zich heeft, vind ik het toch altijd leuk om te zien wat anderen in hun tas stoppen voor ze de deur uitgaan. Benieuwd naar wat ik bijna dagelijks met me meezeul? 




(Klik op de foto voor een vergroting zonder cijfers)

Ik heb een zwarte LongChamp-tas, het model heet Le Plîage. Ik heb de tas meer dan twee jaar geleden van de ouders van mijn zwager gekregen en ik ben er nog steeds heel blij mee. Hij is echt fantastisch en alles past erin, zelfs deze enorme stapel die je op de foto ziet. Dit past er allemaal in:
  1. Hema-paraplu (sja, je woont in Nederland of niet he ;))
  2. Mijn sleutels met bonuskaart, een fluitje in de vorm van een vogel, een Lego-eend uit Kopenhagen en een mini-zaklampje (handig als je in het donker thuiskomt en het sleutelgat niet kan vinden - dat is me wel eens gebeurd ;)). 
  3. Notitieboekje om even snel iets op te schrijven, bijvoorbeeld een blogpost-idee of een ingeving voor mijn thesis. 
  4. Ik heb bijna altijd iets te lezen bij me voor treinreizen, metroreizen of bustripjes. Het boek "Paaz" van Myrthe van der Meer is nu bijna uit. Het is interessant en grappig tegelijk, maar ik vind het middendeel van het boek wel een beetje langdradig.
  5. Agenda en pen. Ik heb mijn agenda bij V&D gekocht en de pen heb ik vast ergens van een reclame gekregen.
  6. Kabel om mijn telefoon op te laden. 
  7. En de lader.
  8. Mijn telefoon, een iPhone 4s. Het beschermhoesje is van Speck en het paarse hoesje is van Krusell. Zoals je ziet ben ik heel voorzichtig met mijn telefoon. 
  9. Mintjes. Ik heb een vreselijke hekel aan een vieze smaak in mijn mond, dus overal waar ik kom neem ik mintjes mee. En natuurlijk ben ik de beroerdste niet en vraag ik altijd of anderen ook een mintje willen. ".. Mintje?" In mijn vriendengroep heb ik nu geloof ik een bijnaam gekweekt met mijn mintjes.
  10. Mijn portemonee is van Fossil en heb ik in 2009 in Boston gekocht. In het leer zijn vlinders gestanst. 
  11. OV-chipkaart.
  12. Knalroze oordopjes voor mijn telefoon/iPod. 
  13. Ibuprofen. Ik heb altijd pijnstillers bij me voor het gevaal er ineens hoofdpijn op komt zetten.
  14. Flesje water.
  15. Medicijnen.
  16. iPod nano, perfect formaat voor bij het hardlopen en de Nike+-functie houdt ook nog eens bij hoe hard ik loop. 
  17. Zakdoekjes. Altijd handig.
  18. Antibacteriële doekjes. Zal vast niet helpen, maar toch handig om bij je te hebben.
  19. Haarelastiekje. 
  20. Een euro die ik los in mijn tas vond. Losse muntjes die ik willekeurig in mijn tas, broekzak of jaszak vind, doe ik in een speciale spaarpot. Zo spaar je toch een leuk bedrag bij elkaar.
  21. L'Occitane handcreme, wat een fantastische creme is dat! En hij ruikt zo lekker!
  22. Haarspeldje.
  23. Kleine haarklem, soms vind ik het fijn om tijdens het studeren m'n haar uit mijn gezicht te hebben.
  24. Idem, maar dan wat groter :p.
  25. Concealer van L'Oreal, voor als ik er aan het einde van de dag niet meer zo florisant uitzie, hihi. 
  26. Hema-mascara, om eventueel wat bij te werken. Goedkoop en does the trick, fancy spullen zijn leuk, maar er gaat toch niets boven de Hema ;).
  27. Flossdraad, je weet maar nooit. Het vervelendste is als er een stukje appelschil tussen je tanden blijft zitten, brrr, dat gevoel!
  28. Net zoals mijn mintjes, zijn mijn Labello en ik ónafscheidelijk. Ik geloof dat ik in elke tas één of meerdere Labello's heb.
  29. Nivea vanille en macademianoot-lippenbalsem. Hij ruikt lekker, maar verdwijnt wel erg snel van je lippen.
  30. De klassieke Nivea-creme, altijd handig om bij je te hebben, bijvoorbeeld voor droge plekjes.
  31. Toilettasje van Kruidvat waar normaal alle pijnstillers, medicijnen, elastiekjes, mascara's concealers en dat soort dingen in zitten.

Nu ik het terugzie, sleep ik dagelijks toch wel veel me! Maarja, daar ben je vrouw voor he ;) haha. Wat nemen jullie allemaal mee in je tas?