Laten we voorop stellen dat ik geen groene vingers heb. Kamerplanten houden het bij mij niet langer dan een week uit en van tuinplanten verwacht ik dat de regen ze voldoende water geeft. Het gevolg: een trieste en treurige tuin. Omdat ik een heel klein tuintje heb, die ook nog eens in de schaduw ligt en een rare vorm heeft, is het lastig om er iets leuks van te maken. Vorig jaar heb ik de tuinbank opgeknapt. Deze was mossig geworden en ik durfde er niet meer op te zitten (jak, mos aan je kont ;)). Ik besloot te kijken naar een nieuwe tuinbank, maar toen ik overal die prijzen zag (gerust 300 euro of meer) dacht ik dat dat ook anders moest. Hoe? Lees verder ;)




Met verf! Ik kocht een enorme stapel schuurpapier en groene aanslagreiniger en ging aan de slag. Blik grondverf er overheen en naar de bouwmarkt om een kleurtje uit te zoeken. Gezien mijn interieur wit is, dacht ik dat witte tuinmeubels ook leuk waren, maar ik besloot voor knalgeel te gaan. Drie keer ademhalen en dan die kwast erop. Lelijker kon het immers niet worden, dus het kon er alleen maar op vooruit gaan.
 
1. Zo was de bank. De bonestaak daarnaast kwam van de buren en was onmogelijk om weg te halen. Uiteindelijk heb ik tegels eruit gehaald om de wortels te kunnen verwijderen. In het echt was de bank nog veel mossiger.
2. In de grondverf, het grote twijfelmoment: wit laten of verven? Ik ben toen een beetje gaan zoeken op Pinterest en zag geweldige gekleurde tuinmeubels, dus ik ben overstag gegaan en ging naar de bouwmarkt.
3. Het werd knalgeel! Ik vind het stiekem wel echt een heel leuk ding geworden en het geel staat zo vrolijk.

Dit heeft me hooguit 30-40 euro en een paar uurtjes verven gekost, toch een aangenamere prijs dan een hele nieuwe tuinset. Recyclen is cool ;). Heb jij ook wel eens dingen een tweede leven gegeven die je eigenlijk eerst weg wilde gooien?

Liefs,
Nine