Washi tape.. op Pinterest en ver daarbuiten een grote hit onder bloggers en DIY'ers. Sinds ik de tapes op blogs zag verschijnen, vond ik ze al heel leuk. Maar €4 voor een rolletje plakband (we zijn wel gewoon nuchtere Nederlanders toch ;)) vond ik toch wel een beetje veel. Toen de trend groter werd, begonnen winkels zoals de Hema en Søstrene Grene ook goedkope tapes te verkopen. Ja, en toen was ik om! Want zeg nou zelf: de wereld is toch een stuk vrolijker met hier en daar een stukje washitape!

Ik vind het altijd heel leuk om te kijken welke producten anderen gebruiken in hun blogs en bij hun DIY-projecten. Vandaar dat ik vandaag mijn collectie van washitapes laat zien.

 
Op de linkerfoto:
Bovenste rij: limegroen verpakkingstape (niet echt masking tape, maar hij hoort er toch bij), paarse en groene tapes van de Action (€1 voor 2 tapejes, de twee paarse en de groene en de roze zaten bij elkaar), smalle tape van de Hema (kreeg je gratis bij aankoop van andere tapes), rood/wit-gestreepte tape van de Hema, transparante tape met gele stippen van Søstrene Grene.

Middelste rij: papiertape (Hema), roze stippen (Søstrene Grene), heel veel verschillende patroontjes (K&Company, besteld via Amazon), rode streepjes en ruitjes (Ikea), rood waaierpatroontje (MT Maskingtape - tevens de duurste in mijn collectie), roze en witte stippen (Hema).

Onderste rij: blauw met sneeuwvlokken (Pipoos), blauwe bloemetjes (Hema), centimetertape (Hema), blauw waaierpatroontje (MT Maskingtape, zat bij de rode tape van MT), effen groen (Hema), Let it snow (Pipoos), lichtblauw (Hema) en een schattige mintgroene tape met transparante konijnen en rendiertjes erin (Søstrene Grene).

Op de rechterfoto zie je dat je bijna kan Jenga'en met de tapes, haha.

Hebben jullie ook een voorliefde voor washitapes? Welke van je tapes gebruik je het liefst?

Liefs,
Nine